Pokazana filiżanka ze spodkiem pochodzi z serwisu o wdzięcznej nazwie „Krokus”. Zaprojektowanego w 1896 roku przez Konrada Hentschela (1872-1907), cenionego, przedwcześnie zmarłego niemieckiego ceramika. Hentschel pochodził z rodziny związanej z Miśnią – w fabryce pracowali jego ojciec i brat, on sam rozpoczął naukę w szkole rysunkowej działającej przy wytwórni. Po studiach w Monachium powrócił do Miśni w 1894 roku i dwa lata później wziął udział w konkursie na serwis w stylistyce art nouveau, który przyniósł mu sławę i uznanie.
Konrad Hentschel w latach 1896-1897 stworzył słynny serwis “Crocus Déjeuner”w kolorystyce brązowo-zielonej. Miśnia zawsze bardzo dbała o jakość swoich wyrobów. Pierwsze i drugie wykonanie serwisów “Krokus”posiadało wady wykonania. To niedolana glazura,lub niezamierzone krzywizny itp. Przedmioty z serwisu “Krokus”wszystkie posiadały od 3 do 4 nacięć kołem szlifierskim. A jednak są rarytasem poszukiwanym na aukcjach porcelany. Serwis odniósł sukces na wystawie w Paryżu w 1900 roku i został sprzedany za trzy krotną cenę wywoławczą. W 1902 r spróbowano ponownie, ale tez wyroby miały wady(1,2 nacięcie) Kolejne w 1924 i 1933 roku tez posiadały wady. Opisane jest to w książce H. Jedding, Meißener Porzellan des 19 und 20 Jahrhunderts,Str. 99.Muzeum w Hanowerze posiada 2 filizanki, mlecznik i dzbanek. Muzeum secesji w Płocku ma tylko filiżankę bez podstawka. „Krokus” uważany jest za najważniejszy miśnieński garnitur okresu secesji. W fabryce produkowano go w kilku gamach barwnych, cechą charakterystyczną były zarówno smukłe kształty kielichowato rozchylonych filiżanek, jak i dekoracja naczyń przypominająca delikatne krokusy.